Les cerimònies que los cavallers de la Garrotera fan, com tots són ajustats en l'església de Sant Jordi on és lo cap de l'orde.

-Aquests són los capítols que trameten a cascun cavaller. E la Garrotera que li trameten és molt rica, ornada de diamants e robins, e d'altres pedres fines. Si accepta la Garrotera e vol ésser de la fraternitat, un dia d'aquella setmana fa gran festa per tota la ciutat o lloc on està, e vist-se aquelles robes, cavalca sobre un gran cavall tot blanc, si haver-ne poder, e tota l'altra gent van a peu entorn d'ell, e així van per tota la ciutat fent mostra, e van a fer oració a l'església de Sant Jordi, si n'hi ha, si no en altra, ab dues banderes, l'una de les própies armes e làltra de la seus divisa.

"D'aquí avant, lo rei lo nomena germà d'armes o comte, qui vol tant dir com germà d'armes. Si negú d'aquests cavallers és dins l'illa d'anglaterra, e està sa de la sua persona, és tengut de venir en aquell castell on se fa aquella fraternitat, e si és fora de l'illa encara que no hi vinga no s'hi donen res; e si és dins l'illa e no hi ve, ha de pagar deu marcs d'or, e tots han a ésser destribuïts en cera.