Soluciona els problemes de Mail Mac i el correu de TINET

En els darrers mesos alguns usuaris de l'aplicació Mail dels ordinadors Mac d'Apple han experimentant problemes de connexió amb els servidors de correu electrònic de TINET i d'altres proveïdors. Aquests han estat a causa d'errors interns del propi programari, en la gestió de contrasenyes i la gestió dels certificats de confiança, i que en molts casos s'han presentat quan l'usuari ha actualitzat el sistema operatiu de l'ordinador. A continuació us facilitem algunes indicacions per poder-ho solucionar, segons si s'activa o no la casella SSL (la primera opció, Configuració sense seguretat habilitada, és la més senzilla).

Darrera actualització: 22/01/2016

Revisió de la configuració del correu de TINET a l'aplicació Mail de Mac OS X El Capitan

Abans de  començar, assegura't que no tens cap correu pendent de sortir (carpeta de Sortida). Si és així, et recomanem que l'eliminis abans de modificar la configuració de l'aplicació.

Configuració sense seguretat habilitada (SSL)

Ves a la configuració del compte, a través del menú del programa: Mail > Preferències > Comptes i seleccioni el compte de TINET.

Configuració del correu entrant (POP)

T'apareixerà una pantalla amb tres pestanyes:

  • A la primera pestanya, Información de la cuenta: a servidor de correo entrante has de posar pop3.tinet.cat ; a nom d'usuari, el teu usuari de TINET ; a contrasenya, la teva contrasenya de TINET (Per assegurar-te que és correcta, intenta accedir al webmail).
  • A la tercera pestanya, Avanzado: l'opció de detectar automàticament la configuració del compte ha d'estar desmarcada; número de port, 110 ; Usar SSL, desactivat ; Autenticació, Contrasenya; i marcar l'opció que diu permetre utilitzar una contrasenya no segura.

En principi, els canvis es guarden al tancar la finestra Cuentas. Tanca-la i torna-ho a obrir per comprovar que la configuració s'hagi guardat.

Configuració del correu sortint (SMTP)

A la primera pestanya, Información de la cuenta: en el camp servidor saliente (SMTP) ha d'estar seleccionat el de TINET.

Per verificar la configuració del servidor sortint, hi has d'entrar a través del mateix desplegable (és l'última opció).

Si hi entres, trobaràs un llistat de tots els servidors sortints que tens configurats. Clica sobre del de TINET. Trobaràs dues pestanyes:

  • Información de la cuenta: assegura't que el nom del servidor és smtp.tinet.cat
  • Avanzado: has de desmarcar l'opció de detectar automàticament la configuració, el número de port és el 25, desmarca l'opció Usar SSL, marca l'opció Contrasenya, introdueix la contrasenya i marca l'opció de permetre l'ús de contrasenyes no segures. Guarda els canvis.

En el cas que continuï sense funcionar

Amb aquesta configuració t'hauria de funcionar. Si no et funciona, assegura't que t'hagi guardat els canvis (si no és el cas, torna'ls a omplir).

Si segueix sense funcionar-te, pots provar d'esborrar les contrasenyes guardades a través de l'aplicació Clauer (Llavero) de l'ordinador. Per això, cal que tinguis el Mail Mac tancat.

Al Clauer, fes una cerca de contrasenyes per "pop3.tinet" i "smtp.tinet" (al cercador situat a l'extrem superior-dret de la finestra). Pot ser que en tinguis unes quantes, d'antigues, esborra-les totes. Un cop fet, torna a obrir Mail i revisa de nou la configuració, hauràs d'intrduir de nou la contrasenya.

Configuració amb seguretat habilitada (SSL)

Ves a la configuració del compte, a través del menú del programa: Mail > Preferències > Comptes i selecciona el compte de TINET.

Configuració del correu entrant (POP)

T'apareixerà una pantalla amb tres pestanyes:

  • A la primera pestanya, Información de la cuenta: a servidor de correo entrante has de posar pop3.tinet.cat ; a nom d'usuari, el teu usuari de TINET ; a contrasenya, la teva contrasenya de TINET (Per assegura-te que és correcta, intenta accedir al webmail).
  • A la tercera pestanya, Avanzado: l'opció de detectar automàticament la configuració del compte ha d'estar desmarcada; número de port, 995 ; Usar SSL, activat ; Autenticació, Contrasenya; i desmarcar l'opció que diu permetre utilitzar una contrasenya no segura.

En principi, els canvis es guarden al tancar la finestra Cuentas. Tanca-la i torna-ho a obrir per comprovar que la configuració s'hagi guardat.

Configuració del correu sortint (SMTP)

A la primera pestanya, Información de la cuenta: en el camp servidor saliente (SMTP) ha d'estar seleccionat el de TINET.

Per verificar la configuració del servidor sortint, hi has d'entrar a través del mateix desplegable (és l'última opció).

Si hi entres, trobaràs un llistat de tots els servidors sortints que tens configurats. Clica sobre del de TINET. Trobaràs dues pestanyes:

  • Información de la cuenta: assegura't que el nom del servidor és smtp.tinet.cat
  • Avanzado: has de desmarcar l'opció de detectar automàticament la configuració, el número de port és el 465, marca l'opció Usar SSL, marca l'opció Contrasenya, introdueix la contrasenya i desmarca l'opció de permetre l'ús de contrasenyes no segures. Guarda els canvis.

En el cas que continuï sense funcionar

Amb aquesta configuració t'hauria de funcionar. Si no et funciona, assegura't que t'hagi guardat els canvis (si no és el cas, torna'ls a omplir).

Gestió de contrasenyes de Mac

Si segueix sense funcionar-te, pots provar d'esborrar les contrasenyes guardades a través de l'aplicació Clauer (Llavero) de l'ordinador. Per això, cal que tinguis el Mail Mac tancat.

Al Clauer, fes una cerca de contrasenyes per "pop3.tinet" i "smtp.tinet" (al cercador situat a l'extrem superior-dret de la finestra). Pot ser que en tinguis unes quantes, d'antigues, esborra-les totes. Un cop fet, torna a obrir Mail i revisa de nou la configuració, hauràs d'intrduir de nou la contrasenya.

Gestió de certificats de confiança de Mac

Si tens activada la seguretat SSL i continua sense funcionar-te, podria ser que tinguessis els certificats de confiança caducats o sense marcar que són de confiança.

Al Clauer, fes una cerca de certificats per "pop3.tinet", "smtp.tinet", "EC-ACC" i "EC-AL" (pots utilitzar el cercador situat a l'extrem superior-dret de la finestra). Si te n'apareix algun:

  • Verifica que el certificat no estigui caducat. Just al costat del nom, en una columna a la dreta, s'indica la caducitat. Si és el cas, ja el pots eliminar i descarregar-te un nou certificat (més endavant t'expliquem com).
  • Verifica que el certificat estigui marcat com de confiança. Obre el certificat. En la nova finestra hi haurà un desplegable sobre la confiança. Has de marcar en l'opció general (la primera) "Confiar-hi sempre".

Si vols instal·lar-te de nou els certificats de confiança, baixa't els dos fitxers següents:

Un cop descarregats, els executes i permets guardar-los al Clauer de certificats.

Seguidament, obre'ls des del Clauer i marca l'opció "Confiar-hi sempre".

A partir d'aquí, ja pots tornar a obrir Mail i comprovar que la configuració del correu sigui correcta.

Nota 1: Hem detectat que en les darreres versions dels ordinadors Mac d'Apple, el sistema operatiu tarda en assimilar els canvis en les configuracions de certificats de confiança i Mail (en alguns casos, mitja hora).

Nota 2: Segons l'ordinador, pot ser que Mail generi uns certificats de confiança a partir dels instal·lats ("EC-ACC" i "EC-AL") i que portin com a nom els noms dels servidors entrant ("pop3.tinet.cat") i sortint ("smtp.tinet.cat"). Si és el cas, caldrà accedir als certificats i marcar l'opció "Confiar-hi sempre".