Ecomuseu de Deltebre
L'Ecomuseu de Deltebre està situat al Parc Natural del Delta de l'Ebre. Amb 32.000Ha, el Delta és la segona zona humida en extensió de la Mediterrània Occidental, després de la Camarga, i la segona de la Península Ibèrica, després del Coto de Doñana.
[ llegir ↓ ]
L’Ecomuseu de Deltebre està situat al Parc Natural del Delta de l’Ebre. Amb 32.000Ha, el Delta és la segona zona humida en extensió de la Mediterrània Occidental, després de la Camarga, i la segona de la Península Ibèrica, després del Coto de Doñana.
La gran diversitat d’espais diferenciats (dunes, llacunes, encanyissades, cursos d’aigua de diferent salinitat) fan del Delta un ecosistema riquíssim, tot i l’acció humana, amb més de 700 espècies vegetals. Però el Delta és d’excepcional importància per la seva avifauna: a la tardor arriben a juntar-se més de 75.000 anàtides i 13.000 fochas. Martinetes, garses, flamencs, gavines i moltes altres espècies nidifiquen o es detenen aquí en el curs de les seves migracions anuals.
L’Ecomuseu introdueix els visitants en aquest món del Delta, especialment en els aspectes naturals i humans de l’ecosistema.
El recorregut s’inicia amb una exposició permanent de presentació del Delta per a continuar amb una reproducció en viu, tant en els ambients naturals (llacuna, riu, illa fluvial, bosc de ribera i ullal) com dels ambients més humanitzats (arrossars, horta, fruiter, pesca, barraca…). També s’integra un aquari-terrari amb una completa col·lecció de peixos, amfibis i rèptils representatius de la zona.
[Pujar ↑]Àudios
Descàrregues
Els enllaços
terresdelebre.org
terragua.org
viulebre.org
gencat.cat (galeria de fotos)
Cercar
Resum
Època: L'Ecomuseu del Parc Natural del delta de l'Ebre va ser inaugurat a l'octubre de 1989.
Usos: El centre vol introduir els nouvinguts en el peculiar món del Delta, especialment en el funcionament dels aspectes naturals i humans del seu ecosistema.
Fets rellevants: Amb 32.000Ha, el Delta és la segona zona humida en extensió de la Mediterrània Occidental, després de la Camarga, i la segona de la Península Ibèrica, després del Coto de Doñana.



