Casa de Fusta de Poble Nou del Delta
Aquesta construcció és una instal.lació del Parc Natural que acull un centre d'informació i un museu ornitològic on es mostra una col.lecció molt completa de les espècies més representatives de la fauna deltaica. Però originàriament la seva funcionalitat no va ser la mateixa.
[ llegir ↓ ]
L'any 1926 tres senyors benestants de Barcelona, atrets per la gran quantitat d'ocells aquàtics que acollia la llacuna de l'Encanyissada, van decidir de fundar una societat de caça que va conseguir una concessió de deu anys, per efectuar les seves tirades en aquesta llacuna. La provisionalitat d'aquest contracte i la necessitat de tenir un habitatge per tal d'instal.lar-s'hi durant la seva estada al Delta, va determinar la construcció d'aquest refugi desmuntable. Fou l'any 1978 quan va passar a disposició de l'Estat. Amb el traspàs de competències a la Generalitat, l'any 1980 les atribucions es traslladaren al Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca. Amb l'ampliació a la marge dreta del decret de Parc Natural del Delta de l'Ebre, l'any 1986 la Casa de Fusta passa a ser gestionada per aquest organisme que ha convertit el que únicament era un refugi en un lloc obert, ideat amb el propòsit de facilitar un millor i més profund coneixement d'aquest espai natural.
A l'interior hi trobem el Servei d'informació, que aconsella als visitants dels diferents itineraris i possibilitats que es poden realitzar, i una exposició d’aus que consta de 182 exemplars de 134 espècies diferents, representatives de cadascun dels ambients deltaics.
[Pujar ↑]
Els vídeos
EBRE DELTA (EBRO DELTA), TORTOSA, BAIX EBRE, CATALUNYA
Autor: albert19441
Duració: 03:34
Delta de l'Ebre Tour
Autor: elnetdelola
Duració: 10:01
Àudios
Els enllaços
Cercar
Resum
Època: La instal·lació data de l'any 1926, tot i que ha anat modificant-se al llarg del emps.
Usos: Inicialment va ser la seu d'una societat de caça. Ara acull un servei d'informació sobre el Parc Natural del delta
Fets rellevants: Hi ha una exposició d'aus amb 182 exemplars.