Celler cooperatiu de Falset
El Celler Cooperatiu de Falset va ser construit el 1919 per l'arquitecte Cèsar Martinell, per encàrrec del Sindicat Agrícola de Falset. És un edifici composat per dos naus amb coberta inclinada de teula a dos aigües, sobre fusta. La nau principal, destinada a bodega, és de tipus basilical, formada per una nau central major i dues naus laterals menors.
[ llegir ↓ ]
El Celler Cooperatiu de Falset va ser construit el 1919 per l’arquitecte Cèsar Martinell, per encàrrec del Sindicat Agrícola de Falset. És un edifici composat per dos naus amb coberta inclinada de teula a dos aigües, sobre fusta. La nau principal, destinada a bodega, és de tipus basilical, formada per una nau central major i dues naus laterals menors. Se separen mitjançant arcs parabòlics de mahó sobre pilars allargats, per acabar en un mur superior amb les finestres d’il·luminació lateral de la nau. La nau transversal és la destinada a l’elaboració. Totes dues estan separades per una arcada mixta de petits arcs rebaixats i arcs parabòllics en els extrems sobre pilastres d’obra de mahó, que permet la comunicació visual dels espais.
La façana principal té una composició medievalista, de caràcter singular, flanquejada per dues torres laterals, i presidida per una portalada i un gran finestral emmarcat amb una obra de mahó. La façana està ordenada en tres nivells segons les textures i materials utilitzats: un primer nivell de pedra en què s’integren les finestres baixes de ventilació i la porta d’accés amb arcs de mig punt, un segon nivell de parament llis on es troba la porta ja anomenada i les finestres superiors, i un tercer nivell de coronament de l’edifici.
Són especialment notables la torre del dipòsit d’aigua, amb una estructura d’arcs parabòlics creuats, i la formalització neomedieval de la façana, que converteix l’edifici industrial en una construcció amb entitat arquitectònica, que enllaça amb els antecedents medievals i culturals de la població.
[Pujar ↑]