Conxa Packard - La Casa Navàs
Conxa Packard és néta de la darrera inquilina de Casa Navàs, Maria Font de Rubinat, i forma part de la quarta generació de la família que va encarregar a l'arquitecte Domenèch i Montaner la construcció d'aquest singular i emblemàtic habitatge modernista de Reus. Conxa Packard és en l'actualitat, a més, guia de la Casa Navàs alhora que treballa en l'establiment de teixits que hi ha als baixos de l'habitatge. L'establiment també és obra de Domènech i Montaner, i tot i el pas del temps i l'adaptació als usos comercials, manté conservats els seus elements modernistes.
[ llegir ↓ ]
Conxa Packard ha viscut a la Casa Navàs i en l'actualitat s'encarrega de mostrar-la durant les visites guiades que es fan a aquest edifici modernista, situat en una cantonada entre la plaça Mercadal i el carrer Jesús, i a tocar del carrer Major. És neta dels nebots del matrimoni Navàs, que van heretar aquest immoble i pot relatar en primera persona com és viure en una casa modernista i única construïda a començaments de segle, perquè ella mateixa hi va viure de petita.
Conxa Packard se sent privilegiada per aquest fet i li agrada poder mostrar als visitants la bellesa i la singularitat d'aquest edifici que la seva família s'ha esforçat a conservar durant més d'un segle. La torre que tenia a l'angle de la façana va ser destruïda en un bombardeig durant la Guerra Civil i no ha estat restaurada. L'interior és espaiós i de molta lluminositat. El primer pis fou durant molts anys la consulta del doctor Nolla. Els marbres de les escales foren realitzats per Alfons Juyol i Bach; els estucats i les pintures murals per Tomàs Bergadà. El mobiliari és obra de Gaspar Homar que fa d'interiorista dissenyant llums de llautó, penja-robes, arrambadissos de fusta, cadires, etc. Les rajoles són d'Hipòlit Montseny (avi de l'Hipòlit Montseny avui regidor de l'Ajuntament). Els vitralls són obra de Jeroni Ferran Granell i Manresa i els mosaics del taller de Lluís Brú.