Descàrregues:
L'obra pictòrica d'Enric Monserdà al Palau La Plana Novella
Autor/s: Ribera Gassol, Ramon
Data de publicació: 20-12-2011
Classificació: Història
La construcció d’aquest casal es deu a la intenció per part de Pere Domènech d’instal·lar-hi en la zona una colònia agrícola, però el negoci no reeixí i la propietat fou subhastada l’any 1896.
En el camp artístic hem d’esmentar que hi treballaren en la seva decoració i embelliment destacats artistes i artesans del moment.
Dins del recinte també s’hi construí una capella, independent de la casa, aquesta fou dedicada o posada sota la advocació de la Immaculada Concepció, sent beneïda l’any 1887 pel Bisbe de Barcelona Jaume Català; el retaule que la presidia era obra de l’escultor Rafel Atché, l’any 1903 aquest fou adquirit pel sitgetà Bonaventura Blay que el destinà a la capella del Balneari Vichy Catalán a la població de Caldes de Malavella.
Actualment està presidit per un altre retaule. La decoració es completa amb les pintures murals que ornen l’absis realitzades per Enric Monserdà.