Tags relacionats...

tinetjornadalesoportunita

Documentació

font: Redacció Tinet

publicat: 09-05-2014

Informació sobre els ponents

Enric BrullEnric Brull

Director de l'Àrea de Coneixement i Qualitat de la Diputació de Tarragona.

Web: www.dipta.cat
Web: www.tinet.cat

Exposició: "Balanç de TINET". Presentació tècnica de la TINETjornada i breu balanç i relació de notes d'actualitat de les activitats de TINET.

Documents:





 

Mercè GisbertMercè Gisbert

Doctora en Ciències de l’Educació i especialista en Tecnologies aplicades a l’educació, és membre del Plenari del Consell Nacional de la Cultura i les Arts de Catalunya (CoNCA), organisme que té per objectiu fonamental vetllar pel desenvolupament de l’activitat cultural i col·laborar en l’ordenament de la política cultural en tot allò referit a la creació artística.

Web:

Exposició: "FIET. Nous escenaris d'aprenentatge des d'una perspectiva transformadora".

Documents:




 

Jordi AdellJordi Adell

Doctor en Filosofia i Ciències de l'Educació per la Universitat de València i professor titular de l'Àrea de Didàctica i Organització Escolar al departament d'Educació de la Universitat  Jaume I (UJI) a Castelló. Director del Centre d'Educació i Noves Tecnologies (CENT) que es dedica a la millora de la qualitat de l'ensenyament i de l'aprenentatge a la UJI mitjançant la integració de les noves tecnologies.

Web:

Exposició: "Innovació didàctica i tecnologies emergents".

Documents:




 

Xavier SuñéXavier Suñé Suñé

Assessor en tecnologies aplicades a l'educació en el CRP del Tarragonès i a l'Àrea de Tecnologies per a l'Aprenentatge i el Coneixement del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Codirector de l'Observatori d'Innovació Tecnològica i Educativa d'Espiral. Consultor en Postgraus de la UOC i la URV. Soci fundador de CEL Working.

Web: http://about.me/xsune
Twitter: @xsune

Exposició: "Realitat augmentada: afegint valor". Realitat Augmentada, per observar la facilitat d'afegir informació digital sobre elements físics del nostre entorn. Veurem com, a partir d'una imatge, podem superposar elements virtuals que esdevenen un valor afegit important de l'element.

Documents:


Mar CamachoMar Camacho

Doctora en Tecnologia Educativa. Professora  i investigadora al Departament de Pedagogia de la Facultat de Ciències de l’ Educació i Psicologia de la URV i membre des de 2001 del grup d’Investigació de Tecnologia Educativa de la mateixa universitat ARGET. Actualment imparteix classes i cursos en diferents programes de Màster, Doctorat i Postgrau relacionats amb la Tecnologia Educativa. Autora de diverses publicacions sobre les TIC i la Web 2.0  en els processos d’ensenyament i aprenentatge  i sobre l’ús en educació del Mobile Learning i les tecnologies emergents com a eines que ens ajuden a transformar , enriquir i ampliar l’experiència de l’aprendre.

Durant els darrers anys, na Mar Camacho ha estat treballant des de l’ àmbit de la recerca educativa en projectes d’investigació tant nacionals com internacionals  sobre metodologies docents i les TIC, el disseny i desenvolupament de cursos de formació en TIC per al professorat i ja en els darrers anys, en el potencial educatiu de les tecnologies mòbils per a millorar els processos d’aprenentatge.  Actualment la seva tasca investigadora es centra en elMobile Learning i altres tecnologies emergents i el seu impacte en el món educatiu i ciutadà.

Web: http://marcamacho.cat

Exposició: "Mobile Learning i altres formes d' aprendre al S. XXI". Davant el repte que suposa viure immersos en una societat digital, és evident que des de l' àmbit educatiu cal donar resposta també a les necessitats dels estudiants del S. XXI. Les institucions europees demanen una ciutadania ben preparada i competent, capaç d' afrontar-se al repte d'una societat cada vegada més canviant. En aquesta ponència explorarem com en el marc del S. XXI s' imposen altres formes d' aprenentatge davant l' aprenentatge considerat més tradicional. Així, s' oferirà una mirada a aquelles tecnologies emergents, com les tecnologies mòbils, i el seu impacte en l' educació d' avui dia, així com als nous models d' aprenentatge personalitzat de gran potencial, com els PLEs o els MOOCs, que suggereixen noves alternatives a tenir en compte en un futur ben immediat.

Documents:



Teresa SanchoTeresa Sancho Vinuesa

Doctora en Enginyeria Electrònica per la Universitat Ramon Llull (1995) i llicenciada en Matemàtiques per la Universitat de Barcelona (1990). Actualment és professora dels Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i la coordinadora acadèmica del projecte sobre MOOCs impulsat per la Secretaria d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya.
 
Ha desenvolupat la seva tasca docent en l'àmbit de l'Anàlisi numèrica i la teoria de probabilitats i processos estocàstics a l'Escola d'Enginyeria i Arquitectura La Salle, on ha coordinat un grup de recerca en mètodes numèrics per a la resolució de problemes en mecànica de fluids i electromagnetisme. Ha estat coordinadora acadèmica i directora del Programa de Doctorat en Societat de la Informació i el Coneixement així com directora de recerca i Vicerectora de Recerca i Innovació d’aquesta universitat.

Web:

Exposició: "MOOC's". L’objectiu d’aquesta sessió és introduir els elements característics d’un MOOC (Massive Open Online Learning) així com presentar xifres globals que permeten situar el fenomen i justificar la seva rellevància. Un passeig per algunes plataformes existents permetrà descriure-les i, també, establir-ne els propietaris, cursos i llengües d’ús, institucions participants, certificació i model empresarial i funcionalitats principals..

Documents:


Fernando de la RosaFernando de la Rosa

Actualmente es dedica a temps complet a crear una nueva manera d'aprendre mitjançant Foxize School. En els propers anys s'assistirà a un autèntic canvi a totes les professions i ha d'existir una forma de capacitar-se personalitzada, pràctica i accessible. Per molts anys s'ha dedicat a ajudar a empreses a transformar-se digitalment com a consultor independent. L'experiència de treball de més de 10 anys per a grans marques i petites empreses l'ha permèsidentificar allò que fa créixer un negoci i allò que no, els cost de les coses i les despeses que es poden estalviar. Els seus coneixements sobre el món digital li proporcionen la sensibilitat per intuir cap a on apunten els models de negoci del futur, i ajudar a les empreses a anticipar-se.

Web: www.foxize.com

Exposició: "Principis del model d'aprenentatge de Foxize School". Foxize neix amb la voluntat d'adaptar l'educació actual al nou paradigma tecnològic i social, impulsant un nou model d'escola de negocis més accessible i enfocat més en l'adquisició de coneixements que en l'adquisició de títols. Tot plegat, basant-se en un model en què s'imposen els coneixements pràctics i les necessitats dels alumnes i es demanda un nou perfil de professor connectat amb el seu sector professional.

Documents: