Tags relacionats...

metropolteatreespectacles

L'espectacle "Alma Ausente" es presenta al Metropol amb textos de Lorca

font: GdP / Aj. Tarragona

publicat: 25-05-2006

El Teatre Metropol de Tarragona presenta aquest dijous, a partir de dos quarts de 10 de la nit, l'espectacle "Alma Ausente". Es trcta d'una proposta poètica i musical, sobre textos de Federico Garcia Lorca. La direcció escènica i dramatúrgia és de Pepa López i la direcció musical és de Josep Prats.

L'espectacle compta amb la participació de Pepa López (actriu), Manuel Veiga (actor), Montse Sánchez (ballarina), Feliu Gasull (guitarra), Olvido Lanza (violí i cante) i el Cor Ciutat de Tarragona.

Alma Ausente és un espectacle poètic-musical creat l’any 1998 i produït per la Coral Cantiga de Barcelona, a partir d’una idea de Josep Prats i desenvolupat per Alfonso Alegre (poeta i editor de la revista de poesia La Rosa Cúbica) Josep Prats (direcció musical) i Pepa López (direcció escènica). En l’estrena a Barcelona va comptar amb la participació de Pepa López i Manuel Veiga (actors), Feliu Gasull (guitarra), Montse Sánchez (ballarina), Josep Prats (direció musical) i la Coral Cantiga. Aquesta mateixa producció es va presentar a Argentina l’any 2003 i està programada a la propera temporada del Cor i l’Orquestra de Ràdio Flandes (Bèlgica). A partir del mes d’abril’2006 ho programa el Cor Ciutat de Tarragona en conmemoració del 75è aniversari de la II República Espanyola.

L’estructura està basada en una alternança de textos recitats i cantats (poesia, teatre, prosa i cartes) del poeta andalús, així com d’alguna petita coreografia. La intenció es de fer una lectura actual desde Catalunya d’aquest poeta universal, intentant d’ evitar els tòpics inherents a la cultura andalusa que s’utilitzen normalment en els espectacles relacionats amb Lorca, però fent-los sortir en breus pinzellades, cites i al.legories pròpies de les mateixes partitures i en alguna coreografia.

La dansa o les intervencions de la guitarra (originals del mateix Feliu Gasull) per exemple, són estrictament ‘d’autor’ i estètica contemporània, però la seva execució ens recorda esporàdicament el flamenc. També s’inclou algun text català, com per exemple la correspondència entre Anna M. Dalí i Lorca, o el cèlebre diàleg entre mare i fill de Bodas de Sangre, el qual es transforma en monòleg dialogat entre l’actriu i el guitarrista. Les intervencions corals es fan fonamentalment sobre partitures de Manuel Oltra, de Rautavaara i Castelnuovo-Tedesco, amb uns petits moviments escènics del cor.

Aquest espectacle té una durada de una hora, i arreu on ha estat presentat ha tingut una càlida acollida per part de públic i crítica. Pel fet que Federico García Lorca és el representant més important de l’anomenada Generació del 27 i també un símbol literari i ideològic dels anys trenta, ens sembla que seria una producció molt adient en la celebració de l’aniversari de la segona república espanyola. S’intentaria comptar amb la mateixa plantilla que ho va estrenar a Barcelona i la part coral l’assumiria el Cor Ciutat de Tarragona.