Tags relacionats...

escoltaxalocactivitatsperajoves

L'agrupament Xaloc celebra el 25è aniversari del cau

font: Agrupament Xaloc

publicat: 19-10-2007

L'Agrupament Escolta i Guia Xaloc, situat a la plaça Prim nº 8 de Tarragona, celebra els seus 25 anys durant el curs 2007-2008 i, per aquest motiu, ha preparat una sèrie d'activitats per commemorar-ho. La primera activitat, l'acte de presentació del 25è, es durà a terme el dissabte dia 20 d'octubre a les 18:00 a la plaça Prim de Tarragona, i iniciarà el programa de celebració.

Agrupament Xaloc L’acte de presentació consistirà en un discurs per part de les caps d'agrupament i d'ex caps xalocaires, seguit de la presentació de la mascota del 25è, de l'animació a càrrec d'en Pere Vidal, qui farà cantar i ballar a grans i petits, i d'un berenar popular; a més a més, tots aquells que vulguin podran comprar les samarretes, les bosses, les xapes... que s'han fet per promocionar els diversos actes.

El Cau, com es coneix en el món escolta, intenta amb una metodologia molt concreta ajudar al desenvolupament integral dels infants que hi participen. Des de la unitat Castors( de 6 i 7 anys), passant pels Llops i Daines (de 8, 9 i 10 anys), els Ràngers i Noies Guies (de 11, 12 i 13 anys), els Pioners i Caravel·les (de 14,15 i 16 anys) i acabant pels Truc (de 17 i 18 anys); el nen/a aprèn, mitjançant el joc i la descoberta, a comprometre's amb la societat amb un esperit crític latent en tot el que fa. El progrés, en aquestes etapes, es du a terme en l'individu en si mateix i en el col•lectiu de la unitat.
Una proposta educativa estesa per tot el món i molt en particular a Catalunya, on Minyons Escoltes i Guies Sant Jordi de Catalunya amb 150 agrupaments distribuïts per tot el territori proposa un projecte educatiu que l'agrupament Xaloc segueix com a membre d'aquest.