Tags relacionats...

Les jornades Tàrraco Viva arriben a la 10a edició amb una programació de més de 200 actes

font:ACN

publicat:
06-03-2008 (CET)

[utilitats]

Enviar notícia Imprimir reduïr tamany augmentar tamany
Per afegir aquest enllaç als agregadors de links i compartir-los amb altres usuaris:
  • delicious
  • digg
  • Google Marcadores
  • yahoo
  • meneame
  • tafanera

La desena edició de les jornades de divulgació romana, Tàrraco Viva, les consolida amb una programació que inclou més de 200 actes i una trentena d'activitats. Entre les novetats d'enguany hi haurà un taller de tast de vins romans, jocs de gladiadors en honor del déu Apol.lo, un festival que recrearà la música de l'antiga Roma i una mostra de cinema arqueològic. Les 'Jornades internacionals de divulgació històrica romana' es faran del 15 al 25 de maig en diferents recintes i espais monumentals de Tarragona.

A Tarraco Viva participaran activament fins a 60 grups i unes 400 persones Enguany, per primera vegada s'utilitzarà un nou escenari, el Pont del Diable, on es recrearà una 'statione romana', lloc de canvi de cavalls, vigilància de camins i descans. El pressupost per a la desena edició de Tàrraco Viva és de 450.000 euros, una xifra molt superior als 1.800 euros de pressupost que va tenir la primera edició d'aquestes jornades. La regidora de Patrimoni, Rosa Rossell, ha explicat que han demanat a la Generalitat que les jornades Tàrraco Viva siguin declarades com un festival de divulgació romana d'Interès Turístic. De moment els han dit que compleixen els requisits, però la resolució final no arribarà fins d'aquí tres o quatre mesos.

Rossell ha subratllat el ràpid creixement i la consolidació de Tàrraco Viva aconseguint la participació de fins a 60 grups i la implicació de 400 persones en l'organització de les activitats.

Davant el fet que cada any hi ha més tarragonins que conviden a casa seva altres persones de fora de Tarragona, enguany s'ha volgut posar ordre a la figura dels 'amfitrions' i posar en valor la seva tasca. D'aquesta manera les persones que es manifestin com a amfitrions a través del lloc web, www.tarracoviva.com, rebran informació específica de les jornades i se'ls facilitarà material per poder atendre els seus convidats.

En aquesta desena edició també hi haurà lloc per a les activitats de culte, religió i supersticions romanes. A banda del tallers de cuina romana on els participants poden cuinar alguns plats típics romans, també es farà un taller sobre el món del vi a Roma, on es podran tastar vins romans recreats per investigadors especialitzats.

Enguany, per celebrar la desena edició s'editarà un llibre sobre Tàrraco Viva on es recolliran les diferents activitats i tallers que s'han fet al llarg d'aquests anys. Entre les activitats consolidades destaquen les lluites de gladiadors a l'amfiteatre romà, les demostracions de la cavalleria romana, els tallers de cuina romana, les jornades gastronòmiques i les representacions teatrals.

El programador del Tàrraco Viva, Magí Seritjola, ha destacat que enguany per primera vegada és farà la I Trobada Internacional sobre la Divulgació del Patrimoni Històric Romà. La voluntat d'aquesta activitat és la de posar en contacte programadors de diferents festivals de divulgació del patrimoni romà.

Tàrraco Viva va començar l'any 1999 amb motiu d'una sèrie d'actes per donar suport a la candidatura de Tàrraco com a Patrimoni Mundial de la UNESCO.