S'han registrat 1.177.164 sol·licituds d'assessorament i reclamacions, la qual cosa significa una mitjana diària de 3.225 contactes amb les associacions de consumidors presents en el Consell de Consumidors i Usuaris d'Espanya.
El 79,15% ha correspost a consultes i el 20,85%, a reclamacions, la qual cosa ve a significar la tònica detectada en els últims anys de què no existeix una relació directa entre les peticions d'informació i les reclamacions efectivament plantejades.
Del total de les plantejades, al capdamunt se situen:
- Comunicacions electròniques: 205.514 (el 17,45%).
- Habitatge: 169.776 (14,42%).
- Serveis financers: 148.135 (12,58%).
Les assegurances assoleixen el 4,13% si s'inclouen les automobilístiques. Tots els sectors restants es troben per sota del 4 % del total.
Les telecomunicacions, al capdamunt
Respecte a 2006, les consultes i reclamacions que afecten a les comunicacions electròniques augmentaren un 29,95%.
Aquest sector, que agrupa a la telefonia fixa i mòbil i l'accés a Internet, ha vist com han augmentat les reclamacions i consultes a un ritme creixent, com un reflex del creixement que experimenta la seva implantació en la societat: respecte del 2000, el nombre de reclamacions i consultes ha augmentat un 231,1%.
Altres sectors
El sector de l'habitatge, que tradicionalment era el que més preocupava als consumidors, ha augmentat en el 2007 un 2,13% respecte l'any anterior, i se situa en segon lloc, després d'ocupar el primer en els últims deu anys, amb un comportament diferent segons es tracti d'habitage en propietat o d'arrendament.
El sector dels serveis financers, que al llarg dels últims anys va experimentar altsibaixos en la taula, ha descendit un 4,38% respecte al 2006 i ocupa en el 2007 el tercer lloc.
Què denuncien i consulten els consumidors
La majoria de les denuncies o consultes estan vinculades, entre altres, a diferències en:
- Prestació del servei (9,5% del total).
- Preus (4,5%).
- Condicions de venda (3,8%).
- Clàusules abusives (2,9%).
- Publicitat (2,0%).