font: La Malla
publicat: 18-09-2008
L'estudi, dut a terme durant 3 mesos, s'ha fet al Parvulari de La Salle Bonanova. A la meitat dels alumnes que han participat a l'estudi se'ls han substituït les eines d'aprenentatge tradicionals -com llapis, llibretes, llibres de text o la pissarra- per un entorn digital amb accés wifi, Tablet PC, programari amb continguts educatius, un projector i una pissarra digital.
A més dels resultats acadèmics, els nens podien fer quatre vegades més exercicis que els infants que no utilitzaven eines digitals, i els professors dedicaven la meitat de temps a explicar i corregir.
L'equip que ha tirat endavant l'estudi, integrat per professors del parvulari i enginyers del Parc d'Innovació La Salle, ha comprovat que els nens que participaven a l'experiència MÀTIC eren més autònoms, atrevits i curiosos i perdien menys l'atenció que en una classe convencional. L'estudi també mostra que els alumnes que han utilitzat els Tablet PC han aconseguit millors capacitats intel·lectuals i motricitat, a banda d'adquirir coneixements bàsics d'informàtica.