Tags relacionats...

tinetnovestecnologiesoasipremis

Una iniciativa per a promoure la participació ciutadana guanya el II Premi TINET de Projectes

font: Redacció Tinet

publicat: 30-01-2009

Un projecte destinat a la participació activa dels ciutadans en la millora diària dels espais i els serveis públics dels seus municipis ha estat el vencedor del segon premi TINET de Projectes a Internet instaurat per l'Organisme Autònom per a la Societat de la Informació, OASI, de la Diputació de Tarragona. El president de l'Organisme Autònom per a la Diputació de Tarragona, Alejandro Fernández, va lliurar aquest dijous el premi al guanyador i autor del projecte, Daniel Mayandía, que ha obtingut els 3.000 euros amb què està dotat el guardó. L'acte va comptar amb la presència del director d'OASI, Enric Brull.

El premiat acompanyat el president i el director d'OASI La proposta guanyadora “Tinet-denúncia”, planteja l’ús de les noves tecnologies per a fer públiques, gràcies al portal de TINET, les inquietuds, les queixes i les denúncies dels ciutadans. L’objectiu és arribar al màxim d’usuaris i, també, a les administracions públiques responsables del manteniment dels espais i serveis d’ús comú per tal de millorar-los.

Per a fer-ho possible de manera efectiva, es proposa l’ús d’imatges que els ciutadans poden obtenir a partir de la seva observació directa, utilitzant dispositius diversos: càmeres fotogràfiques digitals, telèfons mòbils... amb l’objectiu que la denúncia es pugui visualitzar i comprovar-ne la seva veracitat i el seu abast.

Un enginyer electrònic tarragoní, guanyador del premi
Daniel Mayandía, un enginyer electrònic de 30 anys i veí de Tarragona, és el guanyador d’aquesta segona edició del Premi TINET de projectes a Internet.  Mayandía treballa com a director d’Informàtica d’un grup d’empreses i està fortament arrelat a la vida cultural i associativa de Tarragona sent, en l’actualitat, secretari de la comparsa de carnaval tarragonina, Disc 45.

Segons el propi autor del projecte, “l’objectiu principal del servei és poder fer arribar les queixes dels ciutadans a tothom i, de retruc, arribar a les administracions públiques responsables del manteniment dels espais públics per tal de solucionar els problemes el més ràpid possible”. Un altre ús del servei té a veure amb la denúncia pública dels actes incívics, amb l’objectiu que es pugui actuar per resoldre aquells problemes que perjudiquen la convivència.

El projecte vol, també, involucrar els ciutadans en l’objectiu d’aconseguir millorar el funcionament i la qualitat dels serveis i els espais públics dels seus municipis, alhora que es potencia la utilització de les noves tecnologies. Mentre, les administracions en general i els ajuntaments en particular, tenen al seu abast un mitjà directe per conèixer les inquietuds dels ciutadans i mirar de donar-los resposta. Tot plegat, en benefici de la millora de la qualitat de vida dels propis administrats.

El projecte planteja una manera senzilla de participació. Només cal tenir accés a Internet i connectar des del portal de TINET (www.tinet.cat) amb l’aplicació per afegir una denúncia, o bé consultar les ja existents. La navegació i consulta serà senzilla i visual amb la incorporació d’imatges i plànols, així com un cercador.

El Premi TINET de Projectes a Internet

L’Organisme Autònom per a la Societat de la Informació, OASI, va instaurar el Premi TINET de Projectes a Internet l’any 2007 amb l’objectiu de concedir un reconeixement a projectes innovadors orientats a potenciar el desenvolupament d’iniciatives pràctiques que afavoreixen la Xarxa ciutadana TINET i la difusió d’Internet, en general, entre els ciutadans de les comarques tarragonines. La dotació econòmica del premi és de 3.000 euros.

El jurat del II Premi TINET de Projectes a Internet va emetre el seu veredicte el passat 3 de novembre de 2008, destacant “la viabilitat tècnica per a la integració en el portal de TINET”, del projecte finalment escollit com a guanyador.