font: La Tramoia de Vila-seca
publicat: 03-03-2009
Adulteris es va estrenar l’any 2003 a l’Off Broadway, assolint un ple absolut. L’obra consta de tres peces, de les quals la Tramoia n’ha escollit una per portar-la a l’escenari. Es tracta d’Old Saybrook, una comèdia esbojarrada i trepidant on res és el que sembla. Woody Allen hi planteja els seus fantasmes de sempre sobre l’amor, el sexe i la vida en parella, amanint-ho amb notables dosis d’enginy i un ús magistral del ritme teatral. L’obra està dirigida per Alícia Bescós, que signa la traducció del text, i Pep Graset. L’interpreten Irene Martin, Robert Rodríguez, Antoni Bonet, Pineda Badia, Xavier Graset, Jaume Rofes i Anna Plaza. Abans de la representació es durà terme el monóleg: A propòsit de l’Adulteri, a càrrec de Pep Graset, que serveix d’introducció a l’obra.
L’argument
En Hal i la Sandy arriben a la casa on van viure durant nou anys. Ara hi viuen el Norman i la Sandy Pollack, un matrimoni convencional, de classe benestant. Es preparen per celebrar el seu setè aniversari amb una barbacoa, junt amb els seus cunyats. L’arribada dels desconeguts posa al descobert secrets amagats i trenca la placidesa de la trobada.
Una mica d’història
La Tramoia de Vila-seca va néixer als anys 60 a partir d’un grup de joves il·lusionats amb el teatre i sota la direcció de Pep Graset. Va seguir actiu fins als anys 80. Després d’uns anys d’impàs i inactivitat, el grup va ressorgir de nou el 1992 amb l’estrena de L’autèntic amic de Carlo Goldoni. Des de llavors ha presentat més d’una vintena de muntatges, entre obres de teatre, lectures dramatizades i recitals de poemes. Al llarg de la seva trajectòria La Tramoia ha treballat tots els gèneres, alternant comèdies amb drames i fins i tot tragèdies. La seva darrera producció va ser “Planys de sirena”, un drama basat en textos breus de Víctor Català, Eugene O’Neill, Jean Cocteau i Sergi Belbel que es va estrenar el desembre de 2007.
Per a més informació consultar el web: http://webfacil.tinet.cat/tramoia