Acord entre l'Ajuntament de Cambrils i la UOC per a l'aprofitament de les TIC

font: Premsa / Aj. Cambrils

publicat: 08-07-2009

L'Ajuntament de Cambrils i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) han signat un conveni marc de col.laboració que permetrà la implantació d'un projecte d'aprofitament de les noves tecnologies de la informació i de la comunicació en l'àmbit del patrimoni i de la gestió cultural. Aquesta col.laboració es concretarà, per part del grup de recerca ÒLIBA de la Universitat Oberta de Catalunya, en l'assessorament en tasques de difusió online de les col.leccions del Museu d'Història de Cambrils i del seu territori.

L'Ajuntament de Cambrils i la UOC han signat el conveni de col.laboració La primera tasca que es portarà a terme serà la renovació de la pàgina web del Museu d’Història de Cambrils. L’acte de signatura ha tingut lloc avui i ha comptat, per part de l’Ajuntament, amb la presència de l’alcalde de Cambrils, Robert Benaiges; del regidor de Cultura, Joan Recasens; i del director del Museu d’Història, Gerard Martí. La UOC ha estat representada per Cèsar Carreres, professor d’aquesta universitat i responsable del grup de recerca Òliba.

L’alcalde, Robert Benaiges, ha valorat positivament la signatura d’aquest  conveni “que permetrà establir un marc de col·laboració idoni per donar a conèixer el patrimoni cambrilenc i, en concret, el que gestiona el Museu d’Història”. Cèsar Carreras ha explicat que el de Cambrils és un dels primers museus que forma part d’aquest projecte pilot, junt amb d’altres  com ara el de Puigcerdà i de Molins de Rei i que la idea és crear un programa específic per a museus, una mena de plantilla que pugui ser utilitzat per tots els museus de Catalunya, descarregat a través del web de la Generalitat.

Segons el director del Museu d’Història, Gerard Martí, el web del Museu necessitava una renovació total i que aquest projecte ho permetrà. El ciutadà podrà accedir a la informació del Museu actualitzada i en diversos idiomes. També permetrà donar serveis nous que el web actual no permet, com ara, exposicions virtuals, aixecaments en 3d, etc.

Per la seva banda, el regidor de Cultura i Patrimoni, Joan Recasens ha destacat la importància de la interrelació entre la Universitat i el Museu, que reforçarà la seva funció de ser  centres de creació de coneixement. Es preveu que la primera versió accessible del nou web estigui a punt a començament de l’any vinent.