
Josep Poblet, acompanyat pel president i pel gerent de la Cooperativa, Josep Lluís Grogues i Pau Ramon Cabanes, respectivament, així com per l’alcalde de la població, Josep Maria Comas, i pel director general d’Alimentació, Qualitat i Industries Agroalimentàries de la Generalitat, Joan Gené, ha efectuat un recorregut per les instal·lacions del celler, la cava i la planta envasadora de vins i caves inaugurada el 2008, amb dos milions d’ampolles de cava. El president de la Diputació també ha assistit a la presentació dels vins joves, de les varietats Chardonnay, Mavabeu, Parellada, Moscatell, Ull de Llebre, Cabernet Sauvignon i Merlot, a més dels vins de cupatge blanc jove, rosat i negre jove.
La festa de presentació també ha consistit en un esmorzar popular amanit amb oli d’oliva verge extra novell de la collita 2009, i amb vi jove de la collita, també ha inclòs una trobada de col· leccionistes de plaques de cava. A la festa s’han donat cita unes 1.400 persones, procedents de poblacions veïnes, socis de l’entitat i veïns de Vila-rodona, així com representats de la D.O. Tarragona i de la D.O. Catalunya.
La cooperativa de Vila-rodona té més de 500 socis de les poblacions de Vila-rodona, la Secuita, Aiguamúrcia, els Garidells i el Catllar, i també elabora el vi d’altres cooperatives, com la de Valls i la del Pla de Santa Maria. Enguany han entrat al celler de Vila-rodona 11.990.700 quilos de raïm, dels quals 8.433.200 provenen dels socis de l’entitat, 3.040.100 quilos dels socis de les cooperatives de Valls i Santa Coloma de Queralt i, la resta, d’altres cooperatives properes.
Un altre dels fets a destacar, actualment, de la Cooperativa de Vila-rodona és que des de l’any 2008 es dedica a la producció de cava que comercialitza sota la denominació de Castell d’Or, entitat aquesta que envasa un total de 24 marques diferents, la qual cosa facilita la seva exportació a nivell internacional, EE.UU. Mèxic, Japó, Anglaterra i a per la practica totalitat dels països europeus. Altres cooperatives integrades en aquesta denominació de Castell d’Or són els cellers de l’Espluga de Francolí, amb 300.000 botelles, la de l’Arboç amb 500.000 botelles i la de Vila-rodona amb 2.000.000 de botelles.