Tags relacionats...

tarragonanovestecnologies

"Al quebrar la crisálida" guanya el premi TINET de curtmetratges del Festival REC

font: Redacció Tinet

publicat: 04-05-2010

El curtmetratge "Al quebrar la crisálida" de la directora Andrea Eidenhammer ha estat el guanyador del Premi TINET de curmetratges, Autors de Tarragona, del Festival REC. Es tracta del primer documental de la directora, una fotògrafa austríaca afincada a Tarragona. L'acte de lliurament del premi, consistent en 1.000 euros en metàl.lic va anar a càrrec del president d'OASI, Alejandro Fernández, aquest passat dissabte a l'auditori Caixa Tarragona, en el decurs de la cerimònia de lliurament dels guardons corresponents a l'edició d'enguany del Festival REC de Tarragona.

Un fotograma del curt guanyador La filmació guanyadora del premi TINET de curmetratges, Autors de Tarragona, de 24 minuts de durada, apropa als espectadors la realitat de les nenes de l'Hogar Cristo Obrero de Nicaragua, les quals intenten recompondre la seva vida i deixar enrere els abusos sexuals infringits, en la majoria dels casos, pels seus familiars. Totes elles representen l’esperança latent cap a un futur fins aleshores impossible d'imaginar. La pròpia directora, Andrea Eidenhammer, n'és autora del guió, juntament amb Ricardo Castillo Castro. La música és del músic i compositor tarragoní Conrad Setó.

El lliurament dels premis va posar punt i final a la desena edició del Festival REC, molt participativa i en què s'ha registrat un augment de públic del 10% respecte l'any passat. L'organització calcula que uns 11.000 espectadors han passat per les diferents sales i espais on s'han projectat les filmacions. El premi a la millor Opera Prima del certamen va ser per al documental "Maria y yo", una producció catalana (Bausan Films), que es va mposar a títols de França, Corea del Sud, Gran Bretanya, Iran o Estats Units, entre d’altres països.  El seu director, Félix Fernández de Castro, va recollir el premi – dotat amb 5.000€ - de mans del president del jurat, Quim Casas, crític de cinema i membre del Comitè de Selecció del Festival de Cine de San Sebastián.

Casas va estar acomanyat en les deliberacions per Ana Arrieta, ex-directora de l’Acadèmia de Cine i actual directora de la fundació José Luis Borau, i Arnau Valls, director de fotografia de pel·lícules de joves directors de l’escena actual i cap del departament de fotografia de l’ESCAC. Tots tres van coincidir a destacar el bon nivell de tots els títols a competició i de l'obra guanyadora van destacar  "la seva integració de noves formes documentals”, així com el “retrat concís i realista d’un tema delicat com és l’autisme”. D'altra banda, va rebre una menció especial del jurat el debut en el llargmetratge de la realitzadora flamenca Caroline Strubbe, Lost Persons Area, per “la coherència entre el tema escollit i el seu llenguatge audiovisual”.

Els millors curtmetratges de ficció, videocreació i documental premiats pel públic

El curtmetratge Socarrat, de David Moreno, es va imposar en la categoria de ficció del festival. Va recollir el premi de mans de Javier Ruiz, director de Spanish Movie i també debutant al REC el 2001 amb el seu curt Treitum i present a l’edició de 2009 com a muntador del film mexicà Parque via. Socarrat és sense dubte un dels curts de la temporada, d’un dels directors més prometedors de la pedrera.

En la categoria de curtmetratge documental va guanyar El tránsito, versió no oficial i classificada de l’hora punta i les seves conseqüències a la vida de l’home modern. Aquest curt forma part de la sèrie Conceptes clau del món modern, amb la qual Elias Leon Siminiani va iniciar el 2001 una reflexió al·legòrica sobre el sistema de producció capitalista. Leon Siminiani s’ha imposat en altres festivals, com el de Málaga i Alcalá de Henares, i ja està rodant el seu primer llargmetratge (a la Índia).

El millor curt de videocreació va ser, segons el públic del REC, Porn Star, signat per Queralt Antu Serrano i Alberto Arellano. Es tracta d’una peça a mig camí entre el teatre, el cabaret i el videoclip que inventa la curiosa tècnica del vídeo en fake motion i treballa a partir de la cançó Porn Star, de la banda Blueberry Hill.

El concurs de Live Cinema, únic a Europa, premia dues peces
El jurat de Live Cinema – integrat per Núria Antentas (directora de les Nits Digitals – Vic), Rafel Camps (director del Festival Ingràvid – Figueres) i Arjon Dunnewind (director del Festival Impakt – Holanda) va decidir reconèixer dues peces i dividir la dotació econòmica del premi en dos (cada guanyador rebrà 1.000€ i una llicència de Mòdul 8). Les premiades van ser Lugares Communes.v3 i Mashupmbrat. Lugares Communes.v3 mostra un fascinant espectre d’estils i atmosferes, que transporten a l’espectador a un viatge captivador d’associacions, fantasies i records. El jurat es a declarar sorprès per la seva poesia i el seu místic homenatge a l’herència del cine experimental i les tècniques desenvolupades per l’aclamat realitzador Val del Omar.

Tràiler del curtmetratge guanyador del Premi TINET 2010

Al quebrar la crisálida, trailer from andrea eidenhammer on Vimeo.