Creen un mapa col·laboratiu de consum conscient
Una associació sense ànim de lucre: CRIC (Centre de Recerca i iInformació en Consum) ha posat en marxa un mapa col·laboratiu, per a recollir totes les propostes de consum "conscient i transformador" com alternativa als canals de consum massiu habituals. L'aplicatiu permet incorporar aportacions dels usuaris i consultar -per àmbits de consum- l'oferta a tot l'Estat.
Redacció TINET. El mapa col·laboratiu el trobareu a l'apartat Consumpedia de la Revista Opcions que l'associació publica en paper i també en format digital. En aquest apartat trobareu guies de consum, reflexions i recursos per a un consum responsable i conscient, com alternativa al consum de masses basat en estratègies de mercat i de publicitat que s'ha imposat, sense que els consumidors coneguin altres opcions.
El Centre de Recerca i Informació en Consum (CRIC) és una associació sense ànim de lucre independent. Va néixer a Barcelona, el 1996, per la iniciativa d'un grup de persones convençudes que la sostenibilitat del planeta, una societat més igualitària i una vida més plena passen per abandonar la societat de consum. Una acció de finançament col·laboratiu va permetre tirar endavant el projecte. Podeu conèixer més sobre el seu projecte de consum conscient i transformador aquí.
La iniciativa resulta interessant i convida a la reflexió, especialment, en èpoques com les festes de Nadal en què ens aboquem al consum massiu i poc conscient d'allò que hi ha al darrera dels articles que adquirim i del recorregut que han fet fins arribar a les nostres mans.